top of page

Sterkere strategie & sales bij Meliopus

Inspirerende samenwerking met scale-up in bedrijfsvastgoed & facility management

Je bedrijfscultuur komt pas echt tot leven in een inspirerende werkomgeving. Bij Meliopus weten ze dat als geen ander. Deze dynamische scale-up ontzorgt steeds meer klanten op het vlak van bedrijfsvastgoed, workplace experience en facility management. Om zijn marktpropositie en -strategie scherp te stellen en te koppelen aan een salesplan met het oog op verdere groei, klopte Meliopus aan bij Holmes & Watson: meteen het begin van een productief traject.

Omdat alles begint met goed luisteren, verzamelden we eerst grondig talloze inzichten aan de hand van interviews met zowel medewerkers als klanten. De output van deze gesprekken vormde de basis voor een doordacht merk-DNA dat het verhaal van Meliopus in kaart brengt. Dit merk-DNA werd vervolgens vertaald naar een krachtige brand story die consistente communicatie in de toekomst garandeert.

 

De inspirerende bedrijfscultuur die Meliopus bij zijn klanten helpt bouwen, biedt het ook aan zijn eigen mensen: een belangrijke boodschap voor toekomstige medewerkers. Als groeibedrijf verwelkomt Meliopus immers graag gedreven talent. Met het oog op die doelstelling ontwikkelden we naast het algemene merkverhaal ook de Employer Value Proposition: de werkgeverspropositie die de basis vormt voor doeltreffende rekruteringscommunicatie.

Ook het scherpstellen van het aanbod en de marksegmenten maakten deel uit van de opdracht. Meliopus merkte immers dat het zijn diensten soms moeilijk uitgelegd kreeg aan zijn doelgroepen. Aan de hand van enkele werksessies zijn we erin geslaagd om hun activiteiten te verdelen onder strategische pijlers, die op hun beurt afgestemd werden op specifieke segmenten en klanten.

 

Nu propositie, aanbod en segmentatie zijn gedefinieerd, komt het erop aan om de markt op de meest effectieve manier te benaderen. Daarom ontwikkelden we niet alleen een doordachte salespresentatie, maar meteen ook de basis voor een gericht ambassadeursprogramma.

 

Om ervoor te zorgen dat het Meliopus-verhaal in de toekomst met de nodige overtuigingskracht zal worden gebracht, organiseerde Holmes & Watson ook nog enkele gesmaakte interne opleidingen rond pitchen en presenteren. Zodat Meliopus nog doelgerichter én met nog meer vertrouwen toekomstige klanten over de streep trekt.

STERKE STRATEGIE & SALES BIJ MELIOPUS

bottom of page