Geen plan in een schuif,
wel strategie in beweging.

Strategie is geen theoretisch document. Het komt in beweging wanneer visie, organisatie én uitvoering samenvallen.

Plan adviesgesprek

Wat zijn okr's?

OKR = Objective Key Results

  • Objective: Waar wil je naar toe?
    Voorbeeld: "De meest klantgerichte speler in onze markt worden".
  • Key Results: Hoe weet je of je vooruitgaat?
    Voorbeeld: "95% klanttevredenheid" of "-30% klachten".

Het sterke eraan: iedereen vertaalt zijn stuk van het grote doel naar dagelijks werken. 

Sales, HR, operations: elk team draagt zichtbaar bij.

Niveaus?

4 lagen die samenwerken

Company -> team -> werknemer -> individu

OKR’s werken alleen als iedereen weet wat zijn stuk van het spel is.
Daarom kijken we niet enkel naar “het grote doel”, maar ook naar de vertaling naar teams, individuele bijdragen en je eigen groei. Vier niveaus, één verhaal: van bedrijfsambitie tot gedrag op de vloer.
Zo wordt strategie helder, meetbaar en vooral: leefbaar, elke dag opnieuw.

Bedrijfs OKR's: waar gaan we naartoe als organisatie?
Team OKR's: waar werken we samen naartoe als team?
Individuele OKR's: Wat is mijn concrete bijdrage aan het teamdoel?
Persoonlijke ontwikkelings-OKR's: Waar wil ik zelf in groeien?
customer reviews

Wat onze klanten zeggen

Voor onze strategische oefening rond klanten en positionering hebben we samengewerkt met Holmes & Watson. Zij hebben ons begeleid bij een uitgebreide klantenbevraging met twee focussen: enerzijds scherp krijgen voor welke klanten we vandaag werken en voor welke klanten we in de toekomst écht willen werken, en anderzijds het verhaal aanscherpen dat we brengen rond de verschillende diensten die we aanbieden aan Vlaamse ondernemers. De samenwerking met Shari en haar collega’s was bijzonder aangenaam en professioneel. De resultaten van de klantenbevraging waren overwegend positief, maar brachten ook heel concreet enkele werk- en pijnpunten naar boven waar we nu gericht mee aan de slag kunnen. Het gaf ons een heldere inkijk in onze manier van werken, hoe we klanten vandaag bedienen én hoe we hen in de toekomst nog beter kunnen ondersteunen.

Dieter Bonte

Dieter Bonte

Commercieel Directeur

Samenwerken met Holmes & Watson was een absolute verademing. Vanaf de eerste minuut wist het team precies de juiste snaar te raken. Hun scherpe inzichten, warme persoonlijkheid en uitzonderlijke strategische feeling maakten het hele proces niet alleen waardevol, maar ook echt plezierig. Holmes & Watson hielp ons om onze value proposition en Brand Story tot in de kern te verfijnen. Dankzij hun doordachte aanpak, van segmentatie en het blootleggen van ons Brand DNA tot het scherp formuleren van onze value proposition en een krachtige, consistente brand story, kregen we een helder, authentiek en onderscheidend merkverhaal waar we enorm trots op zijn. Het team van Holmes & Watson combineert professionaliteit met een ongekende dosis creativiteit en empathie. Ze luisteren, denken mee, dagen uit waar nodig en weet complexe ideeën moeiteloos om te zetten in iets dat klopt, inspireert en blijft hangen. Kortom: Holmes & Watson is een absolute aanrader voor iedereen die zijn merk en organisatie naar een hoger niveau wil tillen. Wij zijn superfan en kijken nu al uit naar toekomstige samenwerkingen!

Julie De Coster

Julie De Coster

Marketing Manager

Working with Holmes & Watson was a game changer. Their team, led by Shari, truly understands what it takes to innovate in marketing and sales. They challenge the status quo with their strategies and bring them to life seamlessly. Their approach has not only strengthened our vision, but has had a clear impact on our operational results. Efficient, effective and true partners in every aspect of the project. Holmes & Watson is the real deal for those looking to make serious improvements.

Philip Vanstraceele

Philip Vanstraceele

CEO

De samenwerking met Holmes & Watson is bijzonder waardevol. Ze zijn een betrouwbare sparringpartner die niet alleen strategisch meedenkt, maar ook actief betrokken is in de uitvoering. Daarom verdienen ze zeker de naam van Strategy Enablers. Een strategie bepalen en uitschrijven is maar het begin van wat elk bedrijf nodig heeft om succesvol te zijn. Waar ze mijn verwachtingen hebben overtroffen is hoe ze met hun ruime praktijkervaring, opgebouwd door zelf jarenlang in het veld te staan, de strategie ook omzetten in uitvoerbare acties doorheen heel de organisatie. Hun vermogen om dicht bij de mensen te staan zorgt ervoor dat ze niet enkel een powerpoint komen afgeven, maar dat ze ook de organisatie inspireren en in actie zetten om het allemaal uit te voeren. Indien nodig, zullen ze zelf de uitvoering van een paar cruciale projecten voor zich nemen waar de huidige organisatie misschien nog niet klaar voor is. Op die manier kunnen de strategie en de organisatie samen groeien tijdens het transformatie traject”

Wouter Willems

Wouter Willems

CSO

Wat is het verschil tussen OKR's en KPI's?
expand_more

KPI's meten prestaties. OKR's sturen richting. KPI's gaan over wat je hebt gedaan, OKR's over wat je wil bereiken. Ze vullen elkaar aan, maar zijn niet hetzelfde.

Moeten we al een strategie hebben voor we aan OKR's beginnen?
expand_more

Ja. OKR's zijn geen vervanging voor strategie, maar een manier om die tot leven te brengen. Geen helder kompas? Dan starten we daar.

Zijn OKR's niet te complex voor kleinere organisaties?
expand_more

Niet als je ze juist inzet. De kracht van OKR's zit net in de eenvoud. Met de juiste begeleiding maken we ze werkbaar op maat van jouw bedrijfscultuur en team.

Hoe lang duurt het voor OKR's effect hebben?
expand_more

Verwacht geen mirakel na 1 kwartaal. De echte impact die je na 2 à 3 cycli. Dan ontstaat ritme, accountability én focus. Maar je voelt het verschil al sneller.

Wat als mijn team nog niet klaar is voor dit soort structuur?
expand_more

Dan helpen we hen erin groeien. We begeleiden van bij de start, spiegelen waar nodig en zetten de juiste routines op. Zodat OKR's geen extra druk worden, maar juist duidelijkheid geven.

Hebben jullie tools of templates die we mogen gebruiken?
expand_more

Ja. Maar geen standaard spreadsheet of plug-ins zonder context. We bouwen een systeem dat voor jullie werkt, niet andersom.